2015, het jaar van …

Vandaag is het de laatste dag van het jaar. Ik ben niet zo heel erg van het terugkijken op het afgelopen jaar. Gewoon omdat ik vind dat je op elk moment in je leven terug mag kijken naar wat is geweest en naar wat gaat komen. Omdat ik vind dat je op elk moment je leven mag evalueren en als je dat wil een nieuwe weg in mag en kan slaan. Maar toch komt het nu in me op om even terug te kijken op het afgelopen jaar. En dan heb ik ook nog eens zin om daar wat over te schrijven. Dus dat doe ik dan maar.

2015, het jaar…

* waarin Lin afscheid nam van het kinderdagverblijf en de therapeutische peutergroep en startte op een Mytylschool en een reguliere school
* waarin ik per ongeluk werk vond én een superleuk afstudeeronderzoek bij het Kenniscentrum Revalidatiegeneeskunde in Utrecht

* waarin ik voor het eerst een nacht niet bij Lin in hetzelfde huis sliep (ohnee, geef ik nu echt in het openbaar toe dat ik zo’n cheesy moeder ben die niet zonder haar kind kan?)
* waarin ik mijn eerste twee hardloopwedstrijden(jes) liep; en er ook weer mee stopte omdat mijn knie teveel pijn ging doen; en laten we het dan verder maar niet over mijn rug hebben

* waarin de maatschappij me weer mateloos heeft geïrriteerd in de vorm van mijn favoriete klantenservice (meerdere keren), ontoegankelijke winkels en aanvraagformulieren
maar daartegenover ook het jaar
* waarin we mochten genieten van de ongelofelijke liefheid van andere mensen (bijv. Toren on tour of regenlaarzen)

en
* waarin we op onze manier weer wat liefheid teruggaven aan de wereld

En nu is het alweer bijna 2016.
Wat voor jaar dat gaat worden? Geen idee. Ik denk dat ik me gewoon maar laat verrassen. Net als elk jaar. En dan hoop ik dat jullie gezellig mee blijven lezen. En als je dat doet: tot volgend jaar!
Of eigenlijk gewoon tot volgende week, net als altijd…

 

Ik wens je het komende jaar
veel vreugde en zonneschijn
zodat je elke dag opnieuw
tevreden en gelukkig kunt zijn
-uitgekozen door Lin

7 gedachtes over “2015, het jaar van …

  1. Inderdaad mooi. Doet me denken aan het versje uit ‘Teddyberen picknick’, een boekje dat ik ooit gewoon in het Kruidvat kocht, maar o zo leuk was.
    Het versje op het eind ging als volgt:
    Kindje kindje slaap maar zacht,
    Droom maar fijn in je bedje vannacht.
    En morgen als de gordijntjes weer open gaan,
    Breekt er weer een nieuwe morgen aan
    Vol met licht en zonneschijn,
    Slaap maar zacht kindje, slaap maar fijn.

    Je ziet het, ik ken het na zoveel jaar nog steeds uit mijn hoofd;-)

    Ik wens je toch nog even een heel gelukkig jaar!

    Liked by 1 persoon

  2. Karen en Lin, ja hoor… je mag op elk moment in je leven terugkijken naar wat is geweest en naar wat gaat komen! 😉 Wel fijn dat jullie dit toch even met ons delen ❤ Ook voor jullie allebei veel vreugde, geluk en zonneschijn in 2016 xxx Lies

    Liked by 1 persoon

  3. […] Eind 2015 schreef ik dat ik me door 2016 zou laten verrassen. Nou, dat heb ik geweten… Ik had begin dit jaar maar één doel voor ogen: mijn studie afronden. En nu zit ik hier, met mijn keurige planning voor mijn neus. Aan het begin van het jaar leek hij zo haalbaar. Nu, terugkijkend; eigenlijk nog steeds. Ware het niet dat er op mijn pad in 2016 richting afstuderen vele kronkels en hobbels maar misschien vooral flink wat diepe dalen bleken te zitten. Verrassend maar niet bepaald leuk. […]

    Like

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

